Potisna sporočila – prednost ali nadloga?

Kaj so potisna sporočila (Push Notifications)?

Ob dodajanju novih vsebin na našo spletno stran, npr. ob objavi novega članka, samodejno preteklih obiskovalcev strani o tem ne moremo obvestiti; nov članek bodo videli šele, ko bodo spletno stran naslednjič obiskali. Potisna sporočila pa nam omogočajo, da uporabnika o novi vsebini obvestimo tudi takrat, ko v brskalniku sploh nima odprte naše strani – v majhnem pojavnem oknu brskalnika (Pop-up) se pojavi obvestilo z besedilom (naslovom), povezavo in po želji s sliko (ali logotipom strani oz. podjetja).

Seveda potisna obvestila niso omejena le na obveščanje o novih vsebinah. Glede na panogo podjetja oziroma tip spletne strani jih lahko uporabimo v več namenov, npr. za:

  • obveščanje uporabnika o zapuščeni košarici (nedokončanem nakupu) v spletni trgovini,
  • obvestilo, da je bil plačan trajnik ali račun, ki smo ga nastavili v spletni banki,
  • sporočilo o popustu ali akcijski ponudbi,
  • opomnik o prihajajočem sestanku oz. dogodku (npr. obisk zobozdravnika) – možnost sinhronizacije s koledarjem,
  • zastoje oz. druge posebnosti v prometu,
  • obvestila o novih različicah programske opreme, posodobitvah, nadgradnjah,
  • objavo novega videoposnetka,
  • izredne novice,
  • nov komentar ali odgovor na našo objavo ali za objavo, kjer sodelujemo v pogovoru na spletnem forumu ...

Preden lahko uporabnik prejme potisno sporočilo, mora prejemanje dovoliti oz. se prijaviti. Ob obisku stran uporabnika vpraša, če želi prejemati obvestila. Če se s tem strinja oz. dovoli, je na prejemanje sporočil prijavljen.

Tovrstna prijava je anonimna, uporabniku ni potrebno vnesti nobenih osebnih podatkov ali elektronskega naslova; za vse v ozadju poskrbi brskalnik. Seznam obvestil strani, na katere smo naročeni, najdete v nastavitvah vašega brskalnika (za zadnjo različico brskalnika Chrome: »Nastavitve > Zasebnost in varnost > nastavitve vsebine > Obvestila«).

 

Na tem mestu se lahko od prejemanja obvestil tudi odjavimo (pri nekaterih spletnih mestih je odjava možna tudi preko same strani) ali pa določene strani blokiramo.

Kako pripravimo našo stran za pošiljanje potisnih sporočil?

Ne glede na to, kateri sistem za upravljanje vsebin (CMS) uporabljamo, so tri glavne možnosti:

  1. uporaba ponudnika za potisna obvestila (npr. Urban Airship, Pushengage, Accengage …), uporaba modula oz. vtičnika za naš CMS, ki spletno stran poveže s ponudnikom,
  2. uporaba obstoječe platforme (npr. Google Firebase Cloud Messaging ali OneSignal) in razvoj ter ustrezna implementacija na naši spletni strani,
  3. lastna rešitev po meri in razvoj.

Najhitreje bomo prišli do delujočih potisnih sporočil z uporabo prve možnosti. Večina ponudnikov ponuja brezplačno osnovne pakete (navadno omejene s številom uporabnikov ali številom poslanih sporočil); če ne drugega, so na voljo časovno omejene preizkusne različice, tako da lahko pred nakupom oz. najemom storitve testiramo delovanje in funkcionalnosti.

Zmogljivejši paketi so v večini primerov plačljivi (mesečna naročnina), cena pa je odvisna od dodatnih funkcionalnosti, ki jih paket omogoča, oz. še pogosteje od števila prijavljenih uporabnikov. Vseeno je v večini primerov tak najem cenejši od razvoja lastne rešitve, pa čeprav si pomagamo z že obstoječimi platformami in programskimi knjižnicami.

Eno od vodil, ki lahko pretehta pri odločitvi v izbor enega ponudnika pred drugim, je gotovo CMS, ki ga uporablja naša spletna stran. Preveriti je potrebno, ali že obstaja razvit modul ali vtičnik (s strani skupnosti ali še bolje s strani ponudnika potisnih sporočil) in ali je njegov razvoj še aktiven. Nič nam ne pomaga star vtičnik, ki se več ne razvija; če trenutno deluje, ni nobenih garancij, da bo deloval tudi v bodoče, ko bo ponudnik spremenil ali dodal funkcionalnosti.

Vtičniki ali moduli za izbranega ponudnika velikokrat ponujajo tudi dodatne funkcionalnosti, npr. avtomatično pošiljanje sporočil, pošiljanje sporočil z zamikom ob določeni uri oz. ko se sproži določen dogodek (objava določenega tipa vsebine, začetek prodajne akcije …).

Večina ponudnikov omogoča preko njihovega spletnega vmesnika

tudi pošiljanje sporočil, ki niso direktno povezana z vsebinami na naši spletni strani ali pa so bolj splošne narave. Ta princip lahko uporabimo, da uporabnike npr. obvestimo o nedelovanju naše storitve ali strani zaradi vzdrževanja ali izrednih razmer, jih obvestimo o brezplačni poštnini, ki bo na voljo v določenem časovnem obdobju, ipd.).

Ali se uporaba potisnih sporočil splača?

Enoznačnega odgovora na to zelo splošno vprašanje ni. Vse je odvisno od količine sporočil, področja našega delovanja / spletne strani in seveda od kakovosti same vsebine.

Raziskave in analize (npr. Accengage.com) kažejo, da je povprečni CTR (Click Through Rate oz. število klikov na obvestilo, ki vodi na vsebino na strani) okoli 18 odstotkov, torej potisna sporočila gotovo pripomorejo k dodatnemu obisku. Naša naloga pa še vedno ostaja, da obisk pretvorimo v konverzije (npr. nakup izdelka, prijavo na seminar, prijavo na e-novice ipd.).

Največ informacij bomo dobili s spremljanjem statistike (npr. Google Analytics), kjer spremljamo kanale, preko katerih pridejo uporabniki na našo spletno stran (direktni obisk, oglasi …), in ostale podatke, kot so čas, preživet na strani, število odprtih strani itd.

Šele po določenem času, ko bomo za statistično analizo zbrali dovolj podatkov, lahko ocenimo, ali na naši spletni strani potisna sporočila delujejo. Iz tega razloga je zato racionalno, da v primeru najema ponudnika potisnih sporočil začnemo z manjšim / cenejšim paketom in ga nato po potrebi nadgradimo.

Resnično je treba paziti, da s količino obvestil ne pretiravamo (npr. več dnevno), saj je lahko to za uporabnike moteče in bomo dosegli ravno nasprotni učinek od želenega – uporabniki se bodo od obveščanja odjavili.

Vsekakor pa število naročnikov na obvestila (enako kot npr. število naročnikov na e-novice) ne sme biti edino merilo uspešnosti delovanja.

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.