BLOG

12 AI trendov in napovedi za 2024

Avtorica: Eva Novak, tekstopiska in vodja razvoja AI tehnologij v ENKI 

Vrednost trga umetne inteligence naj bi do leta 2025 narasla že na neverjetnih $190,61 milijard, rast pa naj bi se v prihodnjih letih le še pospešila. Vse odkar je svet obnorelo lansiranje ChatGPT-ja, je fenomen umetne inteligence (UI ali pogosteje rabljena tujka AI) zavzel svet in način, kako poslujemo. A kljub vsemu strokovnjaki obljubljajo, da največjega in najboljšega, kar nam ima za pokazati AI, sploh še nismo videli. 

Po njihovih napovedih bo leto 2024 v znamenju umetne inteligence. Zato bomo v tem članku podrobneje raziskali 12 ključnih trendov in napovedi, ki bodo zaznamovali našo prihodnost.

1. Vpliv na trg dela: »AI is going to take your job… To the next level.«

Mednarodni denarni sklad (IMD) je januarja predstavil novo analizo, ki predvideva, da bo AI preoblikovala kar 40 % vseh zaposlitev, od tega 60 % v naprednejših gospodarstvih. Sočasno druga raziskava razkriva pričakovanja, da bo AI zmanjšala število delovnih mest za vsaj 5 %, sploh na področjih avtomatiziranih del.

Tako se, zaradi potrebe podjetij po navigaciji v kompleksnem AI okolju, na področju zaposlovanja že sedaj odražata dva opazna trenda:

  • Pojav novih delovnih mest, ki jih do sedaj nismo poznali, kot so: Chief AI Officer, AI product manager, AI engineer, AI regulatory specialist, AI Human-Computer Interaction (HCI) designer itd.
  • AI upskilling pa je nadgradnja obstoječih poklicev, ki zajema učenje posameznikov o AI tehnologiji, z namenom pridobitve novih znanj, izboljšave delovne uspešnosti in ustvarjanja prednosti na trgu dela.

2. AI za vse – »Bring your own« in odprtokodni sistemi

Poznavalci napovedujejo, da bo do leta 2026 kar 80 % podjetij za svoje vsakdanje operacije že uporabljalo AI tehnologije. Ta trend nakazuje na decentralizacijo AI, kjer bodo podjetja tehnologije prilagodila svojim potrebam, predvsem v obliki odprtokodnih rešitev. To lahko pomeni, da bo imelo kmalu že vsako večje podjetje svoj lasten AI sistem. 

Druga veja tega trenda nakazuje na implementacijo AI orodij pri zaposlenih (utilizacijo po raziskavah pričakujejo pri 60 % zaposlenih), kar bo posledično privedlo do razvoja t.i. Bring Your Own AI. V praksi to pomeni, da bo imela večina posameznikov svojega AI asistenta, ki bo prilagojen specifično njihovim potrebam in nalogam.

3. Kaj se nam obeta na področju varnosti?

S povečanjem uporabe AI postaja upravljanje tveganj in varnosti ključnega pomena. Zato že sedaj prihaja do uvajanja TRiSM »AI Trust, Risk, and Security Management« pristopov, ki bodo organizacijam pomagali pri upravljanju tveganj med razvojem ali implementacijo AI modelov. To ogrodje v tujini že predstavlja nekakšno primerjalno merilo za AI varnost, ki se bo še bolj razširilo v letu 2024.

4. Vpeljava novih zakonodaj in bitke na sodiščih

Odmevnih tožb s področja uporabe avtorskih in intelektualnih pravic ter moralne in etične odgovornosti uporabe AI tehnologij, lahko v prihodnje pričakujemo še več. Zato postaja razvoj novih zakonodajnih in regulativnih okvirov za upravljanje ter nadzor AI vse bolj potreben in bo v prihajajočih letih ključnega pomena. Napovedana je že uvedba prve zakonodaje o umetni inteligenci s strani Evropske Unije, novembra 2023 pa je bil organiziran tudi prvi globalni vrh na temo umetne inteligence, kjer so o varnosti in tveganjih AI razgovarjali predstavniki vlad, AI podjetij in civilne družbe.

5. Pojav zavarovalnih polic za kritje AI halucinacij

Kljub temu, da so orodja generativne umetne inteligence (GenAI) izjemno zmogljiva, še vedno prihaja do t.i. halucinacij – nepravilnih rezultatov, ki se zgodijo ne glede na to, kako dobra navodila oz. »prompte« jim pripravimo. Te halucinacije ustvarjajo potrebo po posebnih zavarovalniških kritjih, ki so trenutno še v zgodnjih fazah razvoja, a strokovnjaki napovedujejo, da bodo »halucinacijska zavarovanja« postala velik zaslužkar leta 2024.

6. Preobrazba programerske industrije

Do leta 2028, ko mnogi napovedujejo prihod velike preobrazbe programerske industrije, naj bi že 75 % programerjev, zaposlenih v raznih podjetjih, pri pisanju kode uporabljalo svojega lastnega AI pomočnika. 

7. Revolucija na področju kvantne umetne inteligence

Vrednost trga kvantne umetne inteligence (integracija kvantnega računalništva in AI) naj bi do leta 2030 dosegla kar $1,8 milijard. Čeprav te napovedi niso neposredno povezane z marketingom, gre zaradi izjemnih dosežkov za omembe vreden trend. Največji napredek se pričakuje na področju finančnih modelov in ocenjevanju tveganj, pri razvoju novih zdravil in doseganju splošne umetne inteligence, kjer bi AI zmogla tudi kompleksnejše človeške naloge.

8. Vedno več bo specializiranih in nišnih AI orodij

Zaradi vse bolj razširjene uporabe AI orodij se predvideva povečano število zelo ozko usmerjenih AI modelov, kar bo vodilo do prodora umetne inteligence v najrazličnejše manjše industrije. Takšna orodja in aplikacije bodo temeljile na uporabi AI agentov, ki bodo nastopali v vlogah zelo specifičnih asistentov ali strokovnjakov za ozka področja.

9. Potrošniška personalizacija gre v višjo prestavo

Uporaba AI tehnologij za izboljšanje uporabniške izkušnje je po raziskavah že sedaj prioriteta 58 % marketingašev, pa čeprav trenutno le 5 % aplikacij uporablja AI specifično v te namene. A do leta 2026 se bo ta številka po napovedih povzpela na več kot dve tretjini vseh novih aplikacij. Nič presenetljivega, glede na to, da personalizacija, ki jo poganja AI, že sedaj kaže izjemne rezultate, predvsem pri stopnji konverzij in vpletenosti uporabnikov.

10. AI in glasovno spletno iskanje

Ob tem pa se bliskovito razvija tudi AI glasovno iskanje. Že lansko leto je kar 41 % odraslih v ZDA dnevno uporabljalo glasovno iskanje, skoraj 37 % pa jih uporablja glasovne asistente. To predstavlja velik izziv za trgovce, saj morajo svoje storitve, opise in SEO prilagoditi tudi rastočemu glasovnemu iskanju.

11. Kaj pa ostala področja v marketingu?

AI tehnologije lahko zelo učinkovito uporabljamo v marketinške namene, dodatno pospešen razvoj in inovacije pa bomo spremljali predvsem na področjih naprednega ciljanja oglasov, marketinške avtomatizacije, zmogljivejših chatbot-ov, ustvarjanja bogatejših in natančnejših vsebin, analize podatkov trga za učinkovitejše trženje in na drugih področjih.

12. »Sky is the limit! …Or is it?«

Zadnji trend v zbirki trendov ostaja nepopisan prostor. Recimo temu, da postavljamo začasni »placeholder« kot opomnik, da ne pozabimo na vse tiste AI inovacije, ki si jih trenutno še sploh ne zmoremo predstavljati, saj nam morda domišljija niti ne seže tako daleč … 

Morda je sedaj lažje razumeti, zakaj največje na področju AI šele prihaja. Tehnologija nam obljublja vedno več in napoveduje prevzem glavne vloge v preobrazbi digitalnih okolij, kot jih poznamo. Razumevanje in odziv na nove trende bo ključnega pomena za podjetja, ki želijo ostati konkurenčna in izkoristiti izjemne možnosti, ki jih AI prinaša.

V agenciji ENKI že od pojava Chat-GPT-ja dnevno spremljamo trende na področju AI, ki smo jih uspešno implementirali v naše delovne procese, načrtujemo pa še večjo optimizacijo. S tem si zaposleni prihranimo čas pri opravljanju vsakodnevnih nalog ter ga več namenimo kreativnemu snovanju idej in drugim nalogam, za katere nam je pred tem pogosto zmanjkovalo časa.

Pri pisanju tega članka mi je pomagala tudi umetna inteligenca. Ker sva s ChatGPT-jem soustvarjala kot usklajena sodelavca, sem lahko članek pripravila bistveno hitreje, saj je on z mojo pomočjo lahko opravil kakovostno raziskavo, jaz pa sem njegove ugotovitve prečistila in združila z lastnimi. Skupaj sva nato ustvarila članek ravno na temo najine delovne naveze: AI in marketing, z roko v roki. Ali s tipkovnico v dlani.

Skupaj
ustvarimo
nekaj odličnega

(ali pokličite: 01 620 3370)

Kontakt

Izpolnite obrazec in nam na kratko opišite vaše želje. Predstavnik ENKIpe vas bo kmalu kontaktiral z odgovorom. Se slišimo!