
V katalonski prestolnici Barceloni se je letos že 23. leto zapored odvijal festival OFFF – Mednarodni festival kreativnosti, umetnosti in digitalnega oblikovanja, ki združuje inovativne talente iz področja grafičnega oblikovanja, video produkcije, audio produkcije, modeliranja, razvijanja, oblikovanja gibanj in še bi lahko naštevali, ki so z obiskovalci delili svoje pronicljive izkušnje.
Osrednja tema letošnjega festivala je bila »Made for the curious« in v ENKI-ju smo imeli priložnost biti del skupnosti OFFF in preživeti 3 dni v družbi največjih ustvarjalcev.
Kar nas navdihuje in prepriča da se na OFFF vračamo je energija. OFFF je eden tistih festivalov, narejenih za interakcijo – z ljudmi in z mestom. Prijetno pomladansko špansko vzdušje, impresivni govorci, delavnice, udeleženci in ustvarjalna ekipa OFFF-a na čelu z idejnim vodjem festivala Hectorjem Ayuso, dajejo OFFF-u tisti pravi, iskreni vajb, ki nas navdihuje in spodbuja, da smo lahko še boljši.
Uvod v OFFF predstavlja kampanja s filmom, ki ga organizatorji pred festivalom po koščkih v obliki teaserjev pošiljajo med občinstvo. Premiera celotnega filma pa se zgodi na samem dogodku in je eden najbolj težko pričakovanih dejanj festivala.
Osrednji lik letošnjega filma je »Kocka«, ki odraža raznolikost in transformacijo.
Film se vrti okrog predmeta kubične oblike, ki potuje skozi niz sob, ki predstavljajo različne ustvarjalne prakse govorcev. Ko se premika skozi vsak prostor, vsrka njegove edinstvene lastnosti in preoblikuje svojo obliko, barvo in teksturo, kar pomeni transformativni navdih, ki ga občinstvo prejme na OFFF-u. Vizualna predstavitev kampanje slavi raznolikost, stalne spremembe in poudarja nepopolno in nenehno razvijajočo se naravo ustvarjalnega procesa do vrhunca.
Edinstven koncept in vizualno podobo kampanje je oživela skupina strokovnjakov vključno z Vasavo iz Barcelone, Foundom iz Londona in Combustion iz São Paula.
Z uporabo zadnje 3D tehnologije so ustvarili abstraktne in kreativne vizualizacije, ki omogoča hitre iteracije in fleksibilno art direkcijo. Izjemno moč 3D-ja so prepoznali tudi drugi ustvarjalci, saj smo lahko spremljali kar nekaj tovrstnih projektov.
Kot mi, se tudi največji kreativni studii srečujejo z omejitvami, ustvarjajo zanimive in manj zanimive projekte.
Občudovanja vreden je njihov pristop, saj vsak projekt, ki jim pride nasproti sprejmejo kot nov izziv in priložnost, ki jo prinaša.
Njihov kreativni proces deluje pod motom, da ne glede na to, kaj ustvarjajo, ustvarjajo za ljudi. Vsak končni izdelek je umetnost in vsak končni izdelek ima vpliv na nekoga. Zato pri svojem delu dajo vse od sebe, ne glede na to, za koga ustvarjajo, saj izdelek na koncu nosi njihovo ime.
Najbolj pomembno pri tem pa je, da uživajo v tem, kar počnejo in to se odraža v projektih, ki so plod njihovega dela.
Govorci so si bili enotni, da je potrebno ohranjati ustrezno ravnotežje med projekti za naročnike in lastnimi projekti. Potrebno si je vzeti čas za igro in pri igri mislimo na kreativni proces preizkušnjanja novih orodij, tehnik, medijev in eksperimentiranje v vseh pogledih, saj se tako razvijajo najboljše ideje izven okvirjev.
Naj ustvarjalcev ne zaustavi to, da ni pravega naročnika ali projekta, ki bi v nekem trenutku omogočil uresničitev idej. Njihove izkušnje v veliki meri izhajajo iz tega, da jim je lastni projekt, ki je nastal v procesu eksperimentiranja, odprl vrata do ustvarjanja vidnejših projektov za znane blagovne znamke o katerih so sanjali od otroštva. Kot na primer Ash Thorp, ki je tako dobil priložnost ustvariti batmobil o katerem je sanjal že od svojega šestega leta.
Umetnik, oblikovalec in tehno-geek iz New Yorka Joshua Davis je še en primer ustvarjalca, ki že več kot 30 let preizkuša nove medije in se prilagaja spremembam, ki jih prinaša tehnologija. V njegovem portfoliju lahko tako najdemo projekte od flash animacij do lastne NFT kolekcije, ki je nastala pred nekaj leti. Danes pa prezkuša že nove tehnologije z integracijo zvoka in prepričani smo, da nam bo naslednjič predstavil nekaj povsem novega.
Disrupcija je danes nekaj vsakdanjega in spremembe so neizogibne, zato se moramo biti pripravljeni spremeniti, saj bomo lahko le tako napredovali in govorci OFFF-a to še kako dobro poznajo, zato skozi lastne izkušnje spodbujajo soustvarjalce naj se ne bojijo tvegati.
Eden od vrhuncev vsakega festivala OFFF je »uvodni film«. Vsako leto OFFF pozove drug studio, naj ustvari predstavitveni film za začetek festivala in letos je ta čast pripadla priznanemu studiu Framestore, ki stoji za vizualni efekti filma Blade Runner 2049 in je dobitnik kar treh oskarjev.
Ustvarjalci filma so pojasnili, da so odprti briefi čudoviti, vendar pa ne morejo biti vedno prioriteta studia in iz te omejitve je nastal zelo sodelovalen pristop h katermemu so povabili vse njihove obilkovalce – od začetnikov do art direktorjev. Želeli so, da pri ustvarjanju filma sodelujejo vsi, čeprav so se zavedali, da bo to predstavljalo največji izziv, saj je bilo potrebno združiti različne ideje in oblikovalske stile. Kot rezultat je nastal je očarljiv vizualni kolaž.
Zadnji dan festivala je na oder stopil Eddie Opara, ki smo ga že vsi nestrpno pričakovali, saj je bilo jasno, da bo postregel še z eno navdihujočo zgodbo. Opara prihaja iz studia Pentagram, ki velja za enega največjih neodvisnih oblikovalskih studiev na svetu. Studio je znan predvsem po oblikovanju blagovnih znamk in identitet in je bil odgovoren za ustvarjanje nekaterih najbolj ikoničnih in prepoznavnih logotipov na svetu, kot so logotipi za Mastercard, Citibank in Rolls-Royce.
Na odru OFFF-a smo lahko spremljali razvoj identitete za Mellon foundation, ki je zgrajena okoli dinamičnega logotipa (krivulje, ki ponazarja črko M) in barvne palete, ki skupaj ustvarjata izjemno zapuščino fundacije in njeno vizijo za prihodnost. V okviru projekta so ustvarili tudi zvočne elemente, ki so razširili koncept na slušni podpis blagovne znamke.
Vsako leto OFFF postreže z umetniško knjigo v znak praznovanja festivala, ki je edinstvena kot dogodek sam.
Letošnja izdaja knjige OFFF 2023 spodbuja iskren dialog o duševnem zdravju. Za lepimi trenutki in uspešnimi projekti, ki smo jih lahko videli, se velikokrat skrivajo težke zgodbe iz mladosti, negotovost, strahovi in izgorelost. Nenazadnje so ustvarjalci, ki smo jih spremljali tri dni in gledali nanje kot superheroje, ljudje, ki se srečujejo s podobnimi izzivi kot vsi ostali. Za spremembo, njim o tem ni težko spregovoriti na glas.
OFFF skupnost verjame, da lahko z iskrenimi pogovori o tovrstnih izzivih pomaga pri okrevanju po težavah ne glede na to ali prihajamo iz kreativne industrije ali ne.
23. izdaja OFFF Barcelona je gostila več kot 4.500 obiskovalcev na dan iz 65 različnih držav. Na festivalu je nastopilo 78 izrednih govornikov z vsega sveta, med kateri so se znašli Brian Collins, ustanovitelj in direktor COLLINS, z nagradama BAFTA in oskarjem nagrajeni kreativni studio Framestore; muralist in ilustrator Timothy Goodman, 3D studio Found, Pentagram, Vasava, Gemma O'Brien, The Mill in številni drugi
Polni vtisov že komaj čakamo, kaj bo festival prinesel prihodnje leto. Do takrat pa z novo mero inspiracije že ustvarjamo nove zgodbe.
Za radovedne.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.