
Družbena omrežja so vedno polna novih trendov in sprememb, za katerimi ne smeš zaostajati, če želiš ostajati konkurenčen. Zato se je del ENKIpe tudi letos udeležili dogodka Dan družbenih omrežij, ki je tokrat postregel tudi s slavnimi gosti. Za vse, ki se dogodka niste udeležili, predstavljamo 5 glavnih stvari, ki smo jih spoznali na zanimivih predavanjih.
Ali obstaja recept za viralnost? Vprašanje, ki nas je spremljalo vse od prvega pa do zadnjega predavanja … Nismo dobili konkretnega odgovora, smo pa dobili precej uporabnih nasvetov, zanimivih mnenj in približkov odgovora na to vprašanje. V svetu, kjer se vsi trudijo postati viralni, je bilo še posebej zanimivo poslušati mnenji dveh celebrity gostov. Kot prvi je nastopil Michael Corcoran, strateg in vodja družbenih omrežij pri družbi Ryanair.
Pravi, da je njihova strategija na družbenih omrežjih preprosta … Družbena omrežja uporabljajo kot komunikacijsko orodje za svoje stranke, katerim želijo predvsem omiliti pogosto previsoka pričakovanja, ki jih gojijo do njih kot do letalskega prevoznika. Kot pravi, vse kar obljubljajo in tudi dostavijo, je najugodnejši prevoz od točke A do B. Kljub temu se njihove stranke pritožujejo tako nad (ne)udobnostjo sedežev in premalo prostora, kot tudi nad doplačili, ki jih računajo za dodatne storitve. S humorjem ter šalami na račun strank in samih sebe, poskušajo upravljati s pričakovanji strank in hkrati ustvarjati zanimive vsebine, saj se zavedajo, da so družbena omrežja za mnoge pobeg iz realnega sveta.
Njihovo kreativno kolesje poganja ekipa 8 ljudi, ki redno spremlja globalne novice, viralne trende in aktivnosti na družbenih omrežjih. Ne objavijo čisto vsake ideje, ki se rodi v njihovem kreativnem sadovnjaku, zagotovo pa, kot pravi, v svoji ekipi vedno spodbuja drznost in celo predrznost. Sam pravi, da kljub temu, da obstajajo v podjetju tudi notranji konflikti glede posameznih objav, sam vedno raje izbere drzne in poistovetljive vsebine, namesto generičnih in dolgočasnih.
Zvezdo dogodka v pravem pomenu besede, je predstavljal Borut Pahor, bivši predsednik Republike Slovenije ali nam bolj poznan kot kralj slovenskega Instagrama. Njegov pristop do viralnosti je nekoliko drugačen od Michaelovega. Sam pravi, da je želel s svojo politiko doseči ljudi tudi na Instagramu, vendar se je zavedal, da mladih politika ne zanima preveč. Kaj torej storiti? Kot predsednik je moral odložiti svoj ščit, prepoznati svoje šibkosti in jih izpostaviti na svojem Instagram profilu. Tako se je lahko približal tudi mladim, katerim je večino dni v mesecu serviral zabavne in sproščene vsebine, nekajkrat na mesec pa objavil tudi politične objave, ki so nosile glavna sporočila, ki jih je želel prenesti mladim. Za vzornika mu ni služil nihče drug kot bivši predsednik ZDA, Barrack Obama, katerega je, kot pravi, nekoč tudi prosil za nasvet v zvezi z družbenimi omrežji.
Ob koncu smo imeli priložnost slišati še znanega igralca in komika, Gorana Hrvaćanina, ki se lahko podpiše pod številne viralne vsebine. Sam pravi, da recepta za viralnost sicer ne bo izdal, da ne bi bil ob službo, a nam je vseeno namignil, da se skrivnostni recept skriva v drugačnosti in izstopanju.
Edina stalnica pri Meti so spremembe, s katerimi se zdi, da nam pogosto precej kravžlja naše živce, saj se moramo stalno prilagajati njihovim novim pogruntavščinam. Na žalost pa enako ne moremo reči za najbolj aktualne novosti na Instagramu, ki v Slovenijo vedno prihajajo z zamudo.
MetaPay je ena izmed največjih sprememb, ki se nam obeta v prihodnosti. Gre za plačilni sistem, s katerim bo možno produkte kupovati direktno na Facebooku ali Instagramu - to pomeni, da se zaključek nakupa ne bo več opravljal na pristajalni strani oz. spletni trgovini ponudnika produktov. Meta je namreč ugotovila, da zaradi tega koraka prihaja do preveč frikcij in zapustitev nakupovalnih košaric.
Nič novega in pretresljivega ni, da organski dosegi na Facebooku in Instagramu še vedno padajo, medtem ko CPM (cost per mile - strošek oglasa na 1000 prikazov) vztrajno narašča. Na Facebooku je namreč vedno več oglaševalcev, kar povzroča njegovo rast.
Kaj pa se dogaja z Metaversom? Meta še vedno stoji za svojim projektom in ga skrbno razvija. Preden pa bo lahko na voljo širšim množicam, bo potrebno razviti dostopnejšo tehnologijo za njegovo uporabo.
Kaj pa na Instagramu? No, vsaj v tujini?
Kot reakcijo na popularnost BeReala v zadnjem letu, je Instagram ponudil zelo podobno izkušnjo s Candid, ki pri nas na žalost še ni na voljo. Prav tako je v tujini že možno uporabljati glasbo tudi na statičnih objavah.
Drugi dve novosti, ki sta v tujini že aktivni so Stars in Bonusi na Instagramu. Te bodo nabirali predvsem vplivneži in ustvarjalci vsebin, ki jih bomo po novem lahko ocenjevali z zvezdicami (kot recimo produkte ali restavracije). S tem bodo pridobili tudi kreatorji - za vsako novo zvezdico jim bo namreč Meta izplačala 0,01 € kot zahvalo za njihov doprinos na družbenih omrežjih. Bonusi bodo delovali kot neke vrste subscriptions - kdor bo želel, bo lahko prek bonusa pri vplivnežih dostopal do posebnih vsebin, ki ne bodo na voljo širši javnosti.
Smo pa tudi na slovenskem Instagramu pred kratkim dobili avatarje, notes, kronološki feed, private story likes, pins na feedu in 60-sekundne story-je, tako da se vseeno ne moremo preveč pritoževati.
Na tokratnem dnevu družbenih omrežij smo imeli priložnost poslušati kar dve predavanji o TikToku - eno se je nanašalo na oglaševanje, ki v Sloveniji zaenkrat še ni na voljo, drugo pa se je fokusiralo na organske objave. Ravno slednji govorec nas je najbolj pritegnil, saj je razkril tudi nekaj skrivnih receptov za uspešno upravljanje TikTok profilov za blagovne znamke.
Ste recimo vedeli, da kreative na TikToku “umrejo” najkasneje v 10 dneh? In še to v primeru zelo uspešnih kreativ. Nič čudnega, da je potrebno vsaj enkrat tedensko kreirati nove vsebine. Še ena zanimivost, ki smo se je naučili je, da se zmagovalna strategija nastopa na TikToku skriva v besedi POLI - Paid, Organic, Livestream in Influencers. Na kratko bi POLI lahko povzeli kot konsistentno objavljanje organskih vsebin, promoviranje tistih, ki dobro delujejo (samo na tujih trgih), nekajkrat na teden organizacija javljanja v živo ter sodelovanje z različnimi profili vplivnežev (vse od vplivnežev velikega dosega pa do mikro in nano vplivnežev). S časom in testiranji boste slej kot prej odkrili vaš idealni recept, ki ga nato le kopirate, dokler deluje!
Vsebine na TikToku so izključno v video formatu, ki se vedno znova izkaže za najbolj zanimiv format za uporabnike, ne glede na to, na katerem družbenem omrežju se nahajamo. TikTok je s svojimi kratkimi videi ustvaril takšen boom, da ga želijo posnemati vsi - tako so navsezadnje nastali Reelsi na Instagramu ter Shortsi na Youtubu.
Videi so v zadnjem letu še bolj preplavili družbena omrežja in zdi se, da znamke, ki še ne snemajo lastnih reelsov ali TikTok videev, pogosto zaostajajo za konkurenco, ki to že počne. V želji po ustvarjanju videev pa velja upoštevati nasvet predavateljev, ki vam ga tudi mi polagamo na srce - ustvarjajte zanimive video vsebine, s katerimi boste osrečili svoje uporabnike, namesto algoritma. Navsezadnje algoritem naprej potiska tiste vsebine, ki jih uporabniki najraje gledamo.
In še tale praktičen nasvet, če morda še ne veste, kaj bi vključili v reelse na svojem Instagram profilu … Preverite, kaj je v vaši niši trenutno najbolj aktualno na TikToku. Pogosto se zgodi, da se trendi, ki uspejo na TikToku, v roku dveh do treh tednov znajdejo tudi na Instagramu.
Naš govorec je bil v to precej prepričan, mi pa si drznimo trditi, da ne. Zakaj? Razlogi po našem mnenju tičijo v vsaj 5 dejstvih:
ChatGPT (GPT pomeni “Generative Pre-trained Transformer”) je sicer uporabno orodje, vendar pa ima še kar precej pomanjkljivosti, jezikovnih preprek, slovničnih napak in napačnih informacij, ki jih podaja v svojih besedilih. Kljub temu sta avtomatizacija in umetna inteligenca v marketingu s tem orodjem naredila ogromen korak, kar so na dnevu družbenih omrežjih dokazali tudi s praktičnimi primeri prodajnih oglasov in novičnikov, kjer se je ChatGPT odrezal celo bolje od človeškega tekstopisca.
Kakšne novosti je prinesla 4. verzija ChatGPT-ja in kako si lahko kot tekstopisec ali znamka z njim pomagate pa v kateremu od prihodnjih člankov.
Dan družbenih omrežij letos s svojim programom vsekakor ni razočaral, zato se že veselimo izvedbe naslednje leto. Morda nam takrat zopet postrežejo s kakšnim slavnim tujim gostom ...
Za radovedne.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.