Zaobljuba.si na preizkušnji

Povabili so me, da za Dnevnik pripravim dnevniški zapis dogodkov prvega tedna januarja. Zapis za sredo, 8.1.2014, objavljam spodaj.

Portal Zaobljuba.si je na veliki preizkušnji.

Gre za interaktivno orodje za organizacijo poroke na zabaven način. Projekt smo zasnovali kot nišno družbeno omrežje, saj nas je prepričala analiza trga – v Sloveniji imamo okvirno 6.500 porok letno, povprečni proračun znaša 10.000 EUR, gre za lokalizirano ponudbo in zgodbo, polno čustev, obstoječi poročni portali pa nas niso navdušili. Po drugi strani smo želeli preizkusiti našo kreativnost, poslovnost in inovativnost, zato smo potrebovali projekt brez omejitev naročnika.

Od objave, ki je bila oktobra, smo zabeležili odličen obisk, med drugim je bilo ustvarjenih preko 650 profilov uporabnikov, poslovni model in izvedbo pa je odlično ocenila tudi stroka, saj smo prejeli kar dve Netko nagradi, kar je Zaobljubo postavilo na mesto naj digitalnega projekta leta 2013, že drugo leto smo bili posledično imenovani kot najboljša spletna agencija leta, nominirani smo celo za najpodjetniško idejo.


Foto: Alenka Čož

Poslovni model in uporabniško izkušnjo gradimo po Lean metodologiji, kar poenostavljeno pomeni, da nenehno merimo in spremljamo potrebe ciljnih skupin z namenom, da projekt razvijamo po njihovih pričakovanjih. Verjamemo, da bo to prihodnost spletnih projektov – praksa, ko npr. spletno mesto razvijemo, nato pa ga v več ali manj enaki obliki uporabljamo nekaj let, je preživeta in ne sledi trenutnim trendom razvoja.

Ilustracija: ENKI

Zakaj velika preizkušnja? V času beta različice smo skrbno izbrali najboljše ponudnike, ki smo jih vključili v portal, da ga preizkusijo. Z letom 2014 pa sodelovanje postaja plačljivo, zato poslovni model postavljamo na pravo preizkušnjo - sodelovanje velikega števila ponudnikov v času brezplačne različice še ni garancija za uspeh.

Obeti so dobri. Veliko se jih je odločilo za sodelovanje že v mesecu decembru, pa tudi sicer imamo nizek odstotek odstopa (preživimo, če obdržimo 55 % partnerjev). Vseeno pa smo nekoliko na trnih, saj s portalom uvajamo tudi novo uporabniško izkušnjo, ki jo je včasih težko upravičiti tistim, ki učinkovitost merijo po starem.

Namreč, uporabniška izkušnja je zastavljena tako, da si bodoča mladoporočenca ustvarjata Sanjarnico, kot imenujemo njuno tablo želja, v katero umeščata všečne fotografije detajlov že poročenih parov ali ponudnikov in tako snujeta svojo sanjsko poroko. Preprosto jo vizualizirata v sliki, in to z detajli slovenskih ponudnikov, kar je tudi glavna dodana vrednost portala. To pomeni, da se vse dogaja na portalu Zaobljuba.si in ni potrebe, da obiskujeta spletne strani ponudnikov. To pa je slednjim včasih težko razumeti, in imajo raje 100 obiskov lastne strani kot 1000 ogledov in aktivne uporabne njihove predstavitve na Zaobljubi.


Slika: Zaobljuba.si, prikaz Sanjarnice

Če se vrnem k Lean metodologiji, bo zanimivo spremljati, kako bomo nadgrajevali poslovne možnosti. Smo dovolj dobro odgovorili na ključno vprašanje: »Zakaj Zaobljuba.si?«. Kaj smo predvideli pravilno in kje smo se ušteli? Ravno v tem je lepota spletnih projektov – vse je merljivo. Če se tega zavedaš in se posvetiš analitiki, spoznaš svojo ciljno skupino in razumeš, kaj, kako, kdaj, kje in predvsem zakaj potrebuje storitev, ki jo nudiš. S tem znanjem pa nisi daleč od uspeha.

O prednostih Lean metodologije zvečer debatiramo s Katjo, ki vodi blagovno znamko Moja moja in Andražem, ki vodi podjetje Red orbit. Govorimo o tem, na kakšne odzive smo naleteli, ko smo jo predlagali upravljavcem blagovnih znamk. Kmalu preidemo v bolj sproščene pogovore, ko nas ura opomni, da je čas za spanje.

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.