
Dopust je priložnost, da prebereš nekaj knjig. Na letošnjem seznamu se je znašla tudi, sicer nekoliko starejša, Zero to One, avtorja Peter Thiel.
Avtor, sicer tudi eden ustanoviteljev PayPal-a, razglablja o svetu stratupov in opozarja na kritične momente snovanja novega poslovnega modela. Izziva nas, ali smo pripravljeni razviti nekaj novega ali le kopirati tisto, kar že obstaja (vprašanje tehnologije oz. globalizacije). Sam, pričakovano, preferira tehnologijo in prednosti razlaga na lastni zgodbi, s katero so želeli ustvariti novo internetno valuto, ki bi nadomestila ameriški dolar.
Ker ni moj namen povzemati knjige (predlagam raje branje), sem povzel dve poglavji, tudi z namenom, da me zapisano spodbudi k razmišljanju o lastnih poslovnih zgodbah, ki jih snujem.
Vsak poslovnež si želi večje dodane vrednosti, zato je izziv, kako zapustiti konkurenčno okolje in doseči monopolne donose – avtor navaja 4 ključne karakteristike, pa tudi 7 vprašanj, na katera si moramo odgovoriti, če želimo ustvariti uspešno zgodbo. Oboje navajam v nadaljevanju, zaključujem pa s primerom Tesla, ki zadnja leta uživa občudovanje poslovnežev.
Vsak podjetnik bi si moral odgovoriti na 7 vprašanj, ki jih navajam spodaj. Če ima odličen poslovni načrt, bo na vsako našel konkretni odgovor, če odgovorov nima, pa naj raje počaka na boljšo idejo, saj je verjetnost neuspeha preprosto prevelika.
Osebno menim, da je razlogov veliko. Thiel razloge, razumljivo, vidi v odgovorih na 7 zgornjih vprašanj:
Knjiga Zero to One je vsekakor vredna branja, glede na obseg, gre bolj za popoldansko avanturo. Večina zapisanega je samoumevna in pričakovana, a nič ne škodi, če se vsake toliko opomnimo na ključna področja in vprašamo o tem, kar načrtujemo v prihodnje.
Leto 2020 si bomo zapomnili po številnih spremembah.
Evropski odbor za varstvo podatkov je posodobil svoje smernice glede privolitve podeljevanja piškotkov.
Oglaševanje je nekako postalo del naše globalne kulture in je globoko zakoreninjeno v naši družbi. Skoraj ni trenutka, ko posameznik ne bi bil izpostavljen oglasnemu sporočilu. Oglaševanje je povsod okoli nas in postalo je nekaj vsakdanjega.
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.