UX HUDIČI, KI JIH JE POTREBNO IZGNATI: 2. DEL – PRAVILO TREH KLIKOV

V prvem delu sem izganjal zgib strani. Blog si lahko preberete tukaj. Tokrat pa sem se posvetil tako imenovanemu pravilu treh klikov, ki je le eden od mnogih bizarnih poskusov narediti spletno mesto enostavnejše za uporabo.

Omenjeno pravilo se oklepa prepričanja, da mora uporabnik z največ tremi kliki dostopati do katerekoli vsebine na spletnem mestu, v nasprotnem primeru se smatra, da spletna stran ni dovolj efektivna in enostavna za uporabo. Enako velja za nakupni ali kakšen drug proces na spletnem mestu, za katerega želimo, da ga uporabnik zaključi.

To je seveda totalna norost. Kdaj ste nazadnje karkoli na internetu opravili z le tremi kliki?

Da pravilo treh klikov ne pije vode, so že pred leti potrdili takšne in drugačne študije uporabnosti. Oblikovalci in načrtovalci so iznašli naprednejše načine s katerimi uporabnika vodijo po spletnem mestu in izpopolnili dizajn na način, da uporabnik lažje in hitreje zazna, kaj z določenim elementom na spletni strani želimo od njega oz. čemu ta služi. Sčasoma smo spoznali, da je ta pretirana preprostost h kateri smo stremeli in jo očitno izdelovali za najbolj zabitega človeka na svetu, prej žaljiva kot uporabna.

Ideja o treh klikih je še danes živa in zdrava na podlagi vsesplošnega prepričanja, da je preprostost ključ do vsega dobrega na tem svetu. Narobe.

Agumenti

Ni preprostost tista najpomembnejša, temveč jasnost. Počasne naloge z več koraki pogosto ustvarijo boljšo uporabniško izkušnjo kot hitre z manj koraki. Knjiga Interaction Design Best Practices od UXPin, ki je brezplačno na voljo za prenos, pravi, da bi si morali prizadevati vsak korak izdelati kar se da jasno in enostavno, namesto da smo obsedeni s tem kako celoten proces stlačiti v čim manjše število korakov.

Naslednjič, ko vam bo kdo solil pamet z lažno vero o treh klikih, mu boste lahko pojasnili, zakaj ta ne funkcionira. Če ga še vedno ne boste uspeli prepričati, mu lahko precej hitro demonstrirate realnost tako, da mu ponudite za izpolnit spletni CPP vprašalnik, ki ima na desetine korakov in vsak je absolutno pomemben, da test na koncu doseže svoj namen. Pa še koga boste mogoče spomnili, kaj so to smerniki.  

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.