UX HUDIČI, KI JIH JE POTREBNO IZGNATI: 1. DEL - ZGIB STRANI

Kljub vsem knjigam in člankom o UX oz. po domače uporabniški izkušnji, ki so v zadnjem času v porastu, se pri delu še vedno prerekamo o stvareh, ki bi že zdavnaj morale zamreti. Izbral sem nekaj najbolj pogostih hudičev, s katerimi se pogosto srečujem pri web dizajnu in s kakšnim argumentom se jih lahko odkrižamo. Zaradi obsega sem se ta zapis odločil razbiti na več delov. Začnimo torej s prvim.

“Zgib strani”

Prevečkrat se mi je že zgodilo, da me je pri dizajniranju spletnega mesta doletelo vprašanje: “Do kje bo uporabnik videl stran, ko se bo ta naložila v brskalniku?”.

Ta ideja (kot tudi precej drugih) najverjetneje izhaja iz sveta tiskanih medijev kot je časopis, kjer so najbolj odmevne zgodbe postavljene na zgornji del naslovnice (above the fold). Torej na tisti del naslovnice, ki je vidna nad zgibom.

Web dizajnerji ta namišljen zgib določijo na podlagi najpogosteje uporabljene ločljivosti zaslona (to logiko poganja predpostavka, da imajo uporabniki spletni brskalnik vedno odprt v celozaslonskem načinu).

Ta logika izhaja iz časov, ko so imeli vsi zasloni ločljivost 800x600 pikslov in nihče ni manjšal oken, saj tako praktično ne bi nič več videl. Takrat seveda tudi še nista obstajala tako imenovana odziven in prilagodljiv dizajn.

Naročnikom večina wireframe oz. grafiko še vedno pošlje v obliki .JPG ali .PDF datoteke, čeprav obstaja že veliko orodij za prezentacijo, ki simulirajo končni izdelek. Stranke te datoteke seveda lahko odprejo v poljubnem pregledovalniku in si tako ne predstavljajo, do kje bo vsebina vidna ali celo, kakšna bo dejanska velikost vsega skupaj.

Argument

Danes imamo že malo morje naprav s kombinacijo različnih velikosti zaslonov in ločljivosti. Nedolgo nazaj pa so tudi operacijski sistemi začeli “umetno” povečevati prikaz slike (display scaling), ker se na majhnih zaslonih prenosnikov uporablja vedno večje ločljivosti in bi bila vsebina drugače že skoraj neberljiva.

Zaradi vsega naštetega pričakujemo, da bodo naša spletna mesta delovala v vseh okoljih, neodvisno od velikosti zaslona in vrste naprave. Naj bo to v Safari brskalniku na iPhone 4S ali na Google Chrome brskalniku na iPhone 6 Plus. Naj bo to Firefox brskalnik na Samsung Galaxy S4 ali Andoridov privezeti brskalnik na HTC One M8. Naj bo to Internet Explorer na Windows XP ali najnovejši Edge brskalnik na Windows 10. Naj bo to na 27 palčnem 4K namiznem zaslonu ali na 13 palčnem Retina Macbooku. To je le peščica kombinacij. Ne moremo ne predvideti, ne nadzorovati dimenzijo uporabnikovega brskalnika. Spletno mesto moramo načrtovati tako, da bo delovala v vseh okoliščinah. Imejte to v mislih, ko naslednjič odprete Photoshop.

Če to nekomu ni dovolj tehten argument, da na webu ni ničesar (več) takšnega kot je zgib strani, potem Bog mu pomagaj.

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.