So Facebook-u res šteti dnevi?

Pogosto naletimo na statistike, ki kažejo, da Facebook izgublja uporabnike, predvsem mlade. Ko mu nekateri že kopljejo grob, Zuckerberg snuje nove podvige, ki priljubljenemu omrežju odpirajo nove sfere. 

Osredotoča se na aktivnosti, ki po njegovem mnenju podpirajo poslanstvo Facebook-a: »Omogočiti vsakomur, da prispeva svoje mnenje in naredi svet bolj odprt in povezan.«

Tako se, še vedno najbolj priljubljeno družbeno omrežje, hitro širi tudi na druga področja. Zuckerberg stavi na tri ključne tehnologije, in sicer:

  • razvoj umetne inteligence, ki bo Facebook-u pomagala bolje razumeti uporabnike,
  • navidezno resničnost, ki jo razvijajo preko v letu 2014 za 1,8 milijarde EUR prevzetega podjetja Oculus VR in
  • širitvijo dostopa do interneta med štirimi milijardami uporabnikov, ki dostopa še nimajo.

Facebook je začel intenzivneje kupovati podjetja v začetku 2014, najprej WhatsApp in Oculus, še prej pa so kupili Instagram. Če so pri slednjem krožili naslovi v stilu, kako bo Facebook uničil Instagram, se je naložba izkazala kot izjemno uspešna. To naj bi bila tudi posledica osebne svobode, ki jo Zuckerberg daje ustanoviteljem prevzetih podjetij – spodbuja jih, da ohranijo dotedanji način dela, ob tem pa na voljo ponudi različna orodja Facebook-a, ki razvoj spodbudijo. Nemalokrat je največji lastnik celo tako zainteresiran, da ključne ljudi postavi v bližino svoje delovne mize, saj želi dnevno spremljati napredek in pridobivati nova znanja.

Tudi način delovanja skupine za razvoj umetne inteligence je tipično zuckerbergovski. Postavili so si ambiciozni cilj, da bodo v petih do desetih letih postali boljši od človeka pri osnovnih človeških čutih: vidu, sluhu, rabi jezika in splošnem razumevanju, medtem ko naj jih okus in vonj  za enkrat ne bi zanimala.

Zuckerberg verjame, da bo navidezna resničnost naslednja velika stvar, zato je nakup Oculus-a logična izbira. Verjame, da bodo ljudje sčasoma v večini napravo uporabljali za družabne stike in podobne stvari. 

Da izpolni poslanstvo, mora nenazadnje širiti internet. Leta 2013 so tako pri Facebook-u prepričali Nokio, Qualcomm, Samsung in še nekaj tehnoloških velikanov, da so jim pomagali pri ustanovitvi Internet.org, pobudo za vsesvetovno digitalno povezovanje. 

Cilj je omogočiti dostop do spleta 60 odstotkom tistih, ki ga še nimajo, pa četudi za ceno kroženja brezpilotnih letal, ki bodo podatke prenašala z uporabo laserjev (zamislili so si električna brezpilotna letala, ki letijo 17-28 kilometrov visoko).

Prvi plod prizadevanj pobude Internet.org je program za pametne telefone, ki omogoča brezplačen dostop do Facebook-a, novic, iskalnika, seznama prostih delovnih mest in drugih storitev. Deluje že v Indiji, Indoneziji, Filipinih, Pakistanu, Južni Afriki in 17 drugih državah in ima že skoraj deset milijonov uporabnikov.

Zuckerberg, ki ima danes šele 31 let, ima več kot očitno še veliko idej in predvsem ne počiva na lovorikah. Svetu več kot uspešno sporoča, da Facebook ni muha enodnevnica.

Vir: Ne sme nam spodleteti, Harry McCracken, Global, april 2016.

 

 

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.