Potrošniki kupujejo svoje boljše počutje

Kolikokrat ste že kupili izdelek ali storitev, ne zato, ker bi to nujno potrebovali, ampak zgolj zato, ker vam je izdelek prinesel neko zadovoljstvo in ste se počutili potem boljše in večvredne?

Močne blagovne znamke tako vedno večkrat v svojem komuniciranju ne poudarjajo karakteristike določenega izdelka, ampak želijo prodati vaše počutje potem, ko ste izdelek kupili in ga nato posedovali. Primer, ki je verjetno znan vsem, je avtomobilska industrija. Velikokrat v svojem komuniciranju tako uporabljajo prav status, ki ga prinese določen tip avtomobila. 

Eden od začetnikov takega komuniciranja je bila blagovna znamka Pepsi, ki se je v v 60-ih letih želela diferencirati od svojega največjega in izjemno močnega konkurenta Coca-cole. Glede na zelo podobne karakteristike samega izdelka so želeli najti nekaj drugačnega pri sami promociji in komunikaciji s potencialnimi kupci. Takratni direktor oglaševanja je tako sprejel odločitev: »… prenehali bomo govoriti o izdelku in začeli govoriti o uporabniku.« Prvič v zgodovini se je tako blagovna znamka odločila za promocijo njihovega uporabnika v nasprotju s samim proizvodom. Tako je Pepsi prvič spodbujal k nakupu iz zornega kota počutja potrošnika. V naslednjem desetletju je Pepsi pridobil pomemben tržni delež. Kampanja je bila revolucionarna, a recept zanjo je bil precej preprost: »Najbolj logična posledica, ki zadovolji našo željo, je potrošnja.« Z drugimi besedami, kampanja je predstavljala to, kar so si ljudje želeli postati. Takratna generacija si ni želela poiskati nove pijače, ampak se počutiti drugače z določenim izdelkom. Na ta način so z globalno kampanjo »Pepsi Generation« okrepili svojo znamko, poleg tega pa je minilo skoraj celo desetletje, da je kdo ponovno uporabil strategijo, s katero v kampanji ne prodajajo izdelka, ampak »boljšo različico nas samih«.

Podoben primer je sedaj Apple. Tudi pri Applu potrošniki ne kupujemo produktov zaradi njihovih specifik, ampak zaradi tega, kaj z njihovimi izdelki lahko počnemo, oziroma kako se z njimi počutimo. Ko boste stopili v Applovo trgovino, vam prodajalci ne bodo nikoli pokazali, kako izdelek deluje, ampak vam bodo omogočili, da ga uporabite in se z njim poistovetite.

Zelo podobo počneta Adidas in Nike, ne smemo pozabiti niti na Starbucks. Tako kot Pepsi tudi oni zelo dobro razumejo, da se pijača kot taka ne bo prodajala. Samo pomislite, kolikokrat ste v filmih opazili njihovo embalažo, sedaj v času družbenih omrežij pa se še toliko bolj zavedajo, da je pomembno predvsem to, kdo jih pije na Instagramu in s tem v resničnem življenju.

Ravno iz tega se je v sedanjem času lepo razvil prav vplivnostni marketing, saj vplivneži komunicirajo ravno na ta način. Ljudje jim primarno sledijo, ker jim je všeč njihov življenjski stil in bi si tudi sami želeli določenih čevljev, potovanja, življenjskega sloga ... In vse to seveda s pridom izkoriščajo tudi blagovne znamke. 

Fotografije: Unsplash

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.