
Spletna platforma, izdelana za Ljubljano – zeleno prestolnico Evrope, je prejela naziv WEBSi – spletni prvak 2016. Spletna stran Zavoda za varovanje kulturne dediščine je zasedla drugo mesto, Primavoda.si pa tretje.
Foto: Siniša Kanižaj
Nagrada: WEBSi – spletni prvaki 2016; zmagovalec (Javne in nevladne organizacije)
Druge nagrade: CSS Design Awards - Special Kudos, Zlata Diggit nagrada 2016, Awwwards nominee, Netko finalist v 3 kategorijah
Lastnik: Mestna občina Ljubljana
Glavni namen projekta
Mestna občina Ljubljana, v okviru naziva Zelena prestolnica Evrope 2016, nagovarja tiste, ki visoko vrednotijo »naravno« oz. »zeleno«. Spletno mesto se umika od klasične zasnove in ciljno skupino razvaja s prilagojenimi vsebinami, ki sporočajo »zelene« dosežke mesta, preko teh pa jih poziva k dejanjem, ki bodo najbolj zeleno mesto 2016 v prihodnje naredila še bolj okolju in življenju prijazno.
Cilji:
Glavne aktivnosti:
Klasično zasnovo, ki pasivno posreduje zelene dosežke, smo obrnili na glavo tako, da obiskovalce izzivamo z vprašanjem, kako lahko tudi sami doprinesejo k bolj zelenemu jutri (aktivacija). Izoblikovali smo interaktivno platformo, ki ciljne skupine rekrutira v gibanje »Bom zeleno aktiven« - strateško zastavljeni vsebinski sklopi intuitivno prepletajo dosežke z idejami, kako lahko kot posamezniki prispevamo k bolj zeleni prihodnosti in nenehno pozivajo k aktivnemu (so)ustvarjanu zelene Ljubljane.
Posameznike spodbujamo, da svoje podvige beležijo in širijo med druge. Mozaik sestavlja družbeno omrežje Instagram, ki preko smiselnih »hashtagov« združuje fotografije tistih, ki so prispevali k zeleni zgodbi (npr. spodbujamo, da stari kavč namesto v smeti oddajo v zbirni center, to pa zabeležijo z #ljzate in tako spodbudijo druge k odgovornemu ravnanju). Odgovorno ravnanje širimo tudi z blogi in številnimi »zelenimi«dogodki.
Naš namen je spodbuditi čim več ljudi, da z nami soustvarjajo zeleno družbo in zeleno mesto.
Glavne ciljne skupine:
Generacija 20-40 let z visoko okoljsko tendenco.
Druge opombe:
Uspešno integracijo ciljnih skupin potrjuje skoraj 4000 Instagram fotografij z izbranimi hashtagi, povprečno si obiskovalci ogledajo skoraj 4 podstrani, stopnja zapustnosti je zanemarljiva, spletišče pa je eno prvih, ki je v celoti prilagojeno osebam z oviranostmi (preklop v nogi). Stran je tudi mednarodno nagrajena (CSS Design Awards).
Nagrada: WEBSi – spletni prvaki 2016; 2. mesto (Javne in nevladne organizacije)
Druge nagrade: CSS Design Awards – Special Kudos, Design Nominees – Site of the Day
Lastnik: Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije
URL: www.zvkds.si
Kategorija: javni sektor
Tip dela: spletno mesto
Glavni namen projekta:
Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS) s prenovljeno spletno stranjo in predvsem očiščeno vsebino, prilagojeno uporabniku, prepleteno z bogatim slikovnim materialom, predstavlja svoje delo in temeljno poslanstvo – varstvo kulturne dediščine.
V ospredje so tako postavljeni izvedeni projekti – primeri dobrih praks, s katerimi želimo Slovencem približati kulturno dediščino oz. predstaviti načine in možnosti njenega ohranjanja. Varstvo dediščine je osnova trajnostnega razvoja vsake družbe, zato si prizadevamo, da bi kulturna dediščina postala del našega življenjskega vsakdana, ZVKDS pa preferirani partner lastnikov kulturne zapuščine.
Glavne aktivnosti:
Strateško zastavljeno spletno mesto daje instituciji težo, ki si jo zasluži. Skrbno vodeni projekti kulturne dediščine so sedaj predstavljeni ciljni skupini, ki lahko spremlja delo institucije kot opazovalec, na drugi strani pa poišče vse potrebne informacije in obrazce, v kolikor je sam udeleženec pri prenovi kulturne dediščine.
Sodobno oblikovano spletno mesto institucije že vizualno povezuje tradicijo in modernost. Delovanje in pomen ZVKDS-ja nam predstavlja preko projektov, ki uporabniku predstavijo globlji vpogled. Sicer pasivna platforma postane interaktivna z dodanimi grafičnimi fičerji, ki so bodisi vsebinske bodisi dekorativne narave in uporabnika zato povsem intuitivno pripeljejo do želene, povezane in sorodne iskane informacije. Vse na način, ki gradi ugled blagovne znamke in zavedanje, da je ZVKDS edina modra izbira.
Glavne ciljne skupine:
1. Lastniki kulturne dediščine.
2. Strokovna javnost.
3. Splošna javnost.
Druge opombe:
Prenovljena spletna stran generira skoraj 300 % večji obisk, uporabniki pa si v povprečju ogledajo 18 % več strani.
Nagrada: WEBSi – spletni prvaki 2016; 3. mesto (Družbeno odgovorni projekti)
Druge nagrade: Awwwards - Honorable Mention, CSS Design Awards 2016 - Special Kudos, Zlata Diggit nagrada 2016
Lastnik: JP VODOVOD-KANALIZACIJA d.o.o.
URL: www.primavoda.si
Glavni namen projekta:
Primavoda preko različnih interakcij spodbuja razmišljanje o pomenu vode in dviguje zavest o nujnosti varovanja te življenjsko pomembne tekočine. Ker smo želeli doseči zahtevno ciljno skupino, zavedali pa smo se, da informacije o vodi niso na vrhu želja, smo se navezali na vreme, ki ga statistično preverimo največkrat. Povezali smo ga z vlažnostjo zraka in izračunali napotek, kolikšna je primerna količina popite vode za dotični dan. Od tu dalje obiskovalca vodimo po VOKApediji, prestavljeni z inovativno formo, ki ponazarja krožno gibanje vode.
Glavne aktivnosti:
Moderna, fluidna in povezana uporabniška izkušnja, ki na enem mestu ponudi vse relevantne informacije o vodi v Ljubljani, skozi vsebinske sklope subtilno sporoča bistvo, da moramo varovati vodne vire. Preko storyscapinga uporabnika integriramo v zgodbo vode, naj bo to preko vremena v navezi s potrebno količino dnevno popite vode, številnimi interaktivnimi aplikacijami (npr. povprečna poraba, virtualna voda, pot vode, pitniki, stanje vode idr.), številnimi fotografijami vode (najboljše bodo razstavljene na Jakopičevem drevoredu) in družbenimi omrežji. Stran ni vsiljiva in uporabnika ne posiljuje z aktivnostmi, ki niso njegov interes, skrbi pa, da vsak element subtilno opozori na pomen vode za naša življenja.
Glavne ciljne skupine:
1. Ljubljančani, starosti 20-40 let, 2. Izobraževalni delavci.
Druge opombe:
S prenovo smo dosegli izjemne rezultate: dvig obiska za 130 %, števila uporabnikov za 111 %, števila ogledov strani za 292 %, števila ogledanih strani za 70 %, povp. časa ogleda za 40 %. Da smo zbudili zanimanje, dokazuje povp. 6,14 ogledanih strani na sejo, kar je daleč nad povprečjem.
Pretekli WEBSi dosežki:
Za radovedne.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.