Buzzfeed osvaja svet

Buzzfeed objavlja izvirne oglase, zasnovane tako, da so videti kot vsebine, ki se pojavljajo povsod tam, kjer distribuirajo svoje zgodbe. Številne blagovne znamke Buzzfeedovo iznajdljivost že s pridom izkoriščajo za učinkovito doseganje ciljnega občinstva.

Buzzfeed, digitalni medijski gigant, skrbi za distribucijo po vsem svetu, vsak mesec pa ga prebira kar 79 milijonov ljudi. V lasti ima vse elemente, potrebne za sodobno medijsko podjetje: novičarsko ekipo za ves svet, studio za videoprodukcijo, oddelek za obdelavo podatkov in lastno kreativno oglaševalsko agencijo.

Kot pravi Johan Peretti, Buzzfeedov direktor, se je vse začelo, ko se mu je konec 2014 posvetilo, da so zgolj ameriška spletna stran, ki potrebuje korenito prenovo. Dojeli so, da se uporabniki ne bodo odrekli družabnim aplikacijam, zato so spremenili strategijo – namesto, da bi skušali ljudi pritegniti k obisku spletne strani, kot to počne večina založnikov, so začeli z objavami tam, kjer se ljudje največ zadržujejo. Izvirna besedila, slike in videe tako Buzzfeed objavlja na okvirno 30 svetovnih platformah, od Facebooka, Twiterja, Snapchata, Pinteresta, YouTube-a, do ruskih družabnih omrežjih in Telegrama.

Šli so še dlje. Namesto dokončnega članka, ki bi ga objavili na vseh platformah, vsebino prilagajajo posameznim družbenim omrežjem in ciljnim skupinam. Posledično dosegajo približno pet milijard ogledov mesečno, od tega polovico v obliki video vsebine. Promet na spletni strani pri tem ostaja stalen, 80 milijonov mesečno v ZDA, s čimer so prehiteli celo The New York Times.

Posebnost Bezzfeeda je sposobnost snovanja zgodb in oglasov, ki se bliskovito razširijo. Podjetje je izoblikovalo neskončno zanko povratnih informacij, kjer vhodne podatke dajejo vsi članki in videi, vse z namenom ugotavljanja, kako ustvarjati in distribuirati oglasne vsebine. S to potezo so oglaševalcem ponudili nove možnosti pojavnosti, kar Buzzfeedu prinaša 200-odstotno letno rast in znatno dobičkonosnost.

Uspeh je tudi posledica kulture, kjer so nenehne spremembe kot posledica metrik, podkrepljenih s podatki, stalnica. Zaradi ogromnih količin podatkov, ki jih ves čas obdelujejo, so med drugim ugotovili, kako se nekatere zamisli začnejo na Twitterju, nato pa se razširijo po Fecebooku in šele tam postanejo res priljubljene. Začenjajo razumeti, kako se zamisli širijo, če jih prvi objavijo nekateri tipi ljudi v nekaterih družabnih omrežjih. Ko se pojavi prva objava, so v Buzzfeed že sposobni napovedati, kako bi se morale vsebine širiti po mreži.

Zaposleni so organizirani v delovnih skupinah največ sedem ljudi, ki se posvečajo eni vrsti nalog. Da nihče ne bi zapadel v samozadovoljnost, vse osebje vsake tri mesece prerazporedijo v nove delovne skupine. Tako ohranjajo prožnost, predvsem pa se ljudje vsakič znova »odučijo« priučenih navad.

Direktor, Johan Peretti, o podjetju še vedno razmišlja kot o svoji učni delavnici. Podjetje zaposluje 1200 ljudi, vrednost pa je ocenjena že na milijardo evrov, kar bi v praksi pomenilo, da bi se morali vesti kot korporacija, a Perettiju še vedno uspe najti način, kako se temu upreti in zamisli oddelkov sinergijsko oplajati.

Povzeto po Vsemogočni Buzzfeed, Noah Robischon, Global, junij 2016, str. 56-62.

Preberi še: So Facebook-u res šteti dnevi?

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.