AMP-ak, zakaj moje strani ni na prvem mestu v Googlu?

AMP-ak, zakaj moje strani ni na prvem mestu v Googlu?

Brskanje po spletnih straneh na mobilnih napravah narašča. V zadnjih letih se je ogled spletnih mest povečal za več kot 1 % letno (lani 1.67 %. Vir: https://www.w3schools.com/browsers/browsers_mobile.asp), zato je logično, da se vsa nova spletna mesta v zadnjih letih gradijo z mobile-first pristopom. Spletna stran se osnuje z mislijo na uporabniško izkušnjo (UX) na mobilnih napravah. In velik del uporabniške izkušnje sestavlja tudi hitrost spletnega mesta – tako na računalniških ekranih kot tudi na mobilnih napravah. Če nekaj kilobajtov večje datoteke (npr. večja javascript datoteka zaradi naprednejših funkcionalnosti in animacij, večja css datoteka zavoljo lepših efektov) na računalnikih, ki so priklopljeni na širokopasovna omrežja, ne pomeni drastične spremembe pri dolžini prenosa spletne strani, pa se to na mobilnih napravah še kako pozna. S tem ne mislim na idealne razmere, kjer imamo v centru večjega mesta 5 »črtic« na prikazovalniku moči signala ali pa ko smo doma povezani na WI-FI omrežje. S tem mislim na pogoje, ki so več kot idealni, pogoje, kjer dobimo srednjo kakovost 3G signala, tu pa vsak kilobajt šteje. S to idejo so se spopadli pri Googlu, kjer so osnovali AMP (Accelerated Mobile Pages), orodje za izboljšavo objave in prikaza vsebine na mobilnih napravah. Osnovna ideja AMP je, da se uporablja samo na mobilnih napravah, prikaz objavljenih vsebin pa je oskubljen za bonbončke, ki jih lahko občudujemo na namiznih različicah spletne strani. Sama vsebina AMP strani mora biti identična vsebini, ki je objavljena za prikaz na ostalih napravah. V AMP načinu ne moremo vključiti lastne javascript kode, zanesemo se lahko samo na vnaprej pripravljene funkcije, na primer na funkcijo za odpiranje stranskega menija ipd. CSS koda je lahko vključena znotraj AMP html datoteke in ne sme presegati 50 kilobajtov. Na ta način se znebimo nalaganja dveh elementov, ki sta prisotna na vsaki spletni strani in lahko podaljšata nalagalne čase. Takšnih zahtev je še več, ena izmed njih je tudi, da morajo imeti vsi zunanji elementi navedeno svojo velikost, tako da AMP označi velikost in položaj vsakega elementa, še preden so elementi sploh preneseni.

Kaj pa imamo od vsega tega uporabniki?

Kot že omenjeno, je glavna prednost, da je velikost spletnega mesta drastično manjša. Kot posledica manjše velikosti spletnega mesta pa sta efekta krajši nalagalni časi in manjša količina prenesenih podatkov.

Kako pa prepoznamo spletna mesta, ki se prikazujejo v načinu AMP?

Članki, ki podpirajo način AMP, imajo ob naslovu strani ikono bele puščice v sivem krogcu:

Vir: https://www.sitepoint.com/google-amp-wordpress-everything-you-need-to-know/

Po izbiri vsebine, ki je označena s »puščico«, boste preusmerjeni na spletno stran, ki je gostovana na Googlovih strežnikih. In to je še ena izmed prednosti uporabe AMP, saj je članek gostovan na najhitrejših strežnikih, kar je še eden izmed faktorjev, ki pohitri prenos vsebine.

Kaj imajo lastniki spletnih mest od tega, da spletno stran postavijo tudi v AMP?

Predvsem to, da se njihove vsebine v iskalnikih (Google, Bing …) pojavljajo pred tistimi, ki ne podpirajo AMP, kar generira več obiska spletnih mest, večjo prepoznavnost in več možnosti oglaševanja. Ena izmed slabosti AMP-ja pa je analitika, ki se pri uporabi tehnologije AMP popači. Ker ima Google spletne strani shranjene na svojih strežnikih, dostopamo preko Googlovega iskalnika na te strani na njihovih strežnikih, kar pa se ne beleži v analitiko našega spletnega mesta. To se zgodi šele, ko uporabnik izbere katero izmed povezav na strani (menijski, podstrani …) ali pa če pod orodno vrstico izbere ogled strani na izvirni domeni. Ti uporabniki, ki prihajajo na stran s predshranjene strani na Googlu, pa bodo v analitiki prikazani kot obiskovalci z drugih spletnih mest oziroma storitev (third-party). Če želimo spremljati natančno analitiko, je potrebno le-to ločeno nastaviti za AMP.

AMP v Drupalu

V podjetju ENKI smo že leta zvesti Drupal CMS-ju in logična posledica je bila tudi, da smo se morali na neki točki spopasti z implementacijo AMP. S popularizacijo AMP-ja je bilo razvito tudi orodje, ki omogoča prikaz strani, narejene v sistemu Drupal s podporo AMP. To pomeni, da lahko vse članke, ki so objavljeni na spletnem mestu, narejenem v okolju Drupal, objavimo v AMP. Preden pa lahko to storimo, je potrebno pripraviti ločeno Drupal temo, v katero vključimo vse potrebne elemente AMP, pripravimo template (predlogo / predloge) za vsebine, ki jih želimo prikazovati v AMP (v primeru Drupala ni potrebno, da prilagodimo sleherno stran, lahko se osredotočimo le na tiste, ki so najbolj obiskane – na primer na novice, blog …), določimo izgled v okvirih omejitev CSS, in ko je vse pripravljeno, objavimo članke v za to pripravljenem orodju znotraj Drupal CMS-ja.

AMP je na voljo od februarja 2016, odkar pa je Google začel s selekcijo spletnih strani in na prva mesta v iskalniku postavljal tista, ki imajo podporo AMP, se je uporaba tehnologije močno povečala. Sorazmerno z razširjenostjo pa se širi tudi nabor funkcionalnosti tehnologije AMP, in ker gre za odprtokodno tehnologijo, ki je na voljo vsem, ni dvoma, da se bosta popularnost in nabor funkcionalnosti samo še povečevala.

 

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.