7 »Jabolčnih« lekcij, kako narediti spletno vsebino, ki prepriča

Apple priporoča 7 lekcij, kako pripraviti vsebino za splet, da bo kar se da prepričljiva in bo pritegnila obiskovalce spletne strani k nakupu, kar ni tako zelo preprosto, kot si nekateri predstavljajo. Spodnje lekcije naj bi nam to delo močno olajšale. Pa poglejmo ...

1. LEKCIJA – BESEDILO PIŠITE ZA TISTE, KI STRANI SAMO PRELETIJO

Ali veste, kako obiskovalci spletnih strani na spletu berejo besedila? Besedila na spletu so samo poskenirana in ne prebrana! Raziskave kažejo, da le okrog 16 % obiskovalcev besedilo dejansko prebere (besedo po besedo), 79 % pa iz besedila pobere samo posamezne besede in stavke.

Pravila pisanja vsebine za »skenerje«:

  • a) Za pisanje naslovov uporabljajte večji font in tam poudarite svojo idejo.
  • b) Vzbudite radovednost s podnaslovi pred in med odstavki.
  • c) Sledite principu obrnjene piramide – najpomembnejše informacije na začetku odstavka, nato pa nadaljujte z manj pomembnimi informacijami.
  • d) Pomembno vsebino izpostavljajte z bulleti.

Nikar ne morite in povzročajte obiskovalcem izgube časa. Večino jim povejte že v naslovih in podnaslovih.

2. LEKCIJA – PIŠITE TUDI ZA PRAVE BRALCE

Podnaslovi so namenjeni preprečevanju skeniranja vsebine in privabljanju k bolj pomembnemu branju, ki mora biti kar se da učinkovito. Pomembno je, da tekst vsebuje:

  • a) Kratke odstavke (lahko tudi samo en daljši stavek, če je potrebno).
  • b) Kratke stavke (brez težav jih lahko začenjate z besedami ampak, in, ker).
  • c) Preproste besede (predvsem je pomembna razumjivost).

Pa ne pozabite, tehnični detajli povečujejo kredibilnost besedila, zato jih le uporabite, ko opisujete tehnični vidik izdelkov ali storitev. Vendar pazite na kratkost in jedrnatost.

3. LEKCIJA – UPORABLJAJTE VIZUALNE ELEMENTE

Spletna besedila in vizualni elementi se dopolnjujejo. Oboje vpliva na percepcijo o tem, kdo ste, in lahko poveča želje po vašem izdelku oz. storitvi.

Pomembno je upoštevati naslednje:

  • a) Uporabljajte večje razmake in pustite besedilu »dihati«. Obiskovalec strani se tako ne bo počutil »napadenega« in vzpodbudilo ga bo k nadaljnjemu branju.
  • b) Izmenjujte slike in tekst (levo-desno), da vam obiskovalec ne bo zaspal med branjem.
  • c) Akcijske pozive (calls-to-action) izpostavite v različnih barvah.
  • d) Specifike izpostavite z večjim fontom.


Primer (foto: Apple.com)

4. LEKCIJA – PRIPELJITE JIH DO AKCIJE

Obiskovalce morate pripeljati do branja vaše vsebine in jih spodbuditi k akciji. Kako jih prepričati k temu koraku?

  • a) Uporabljajte hipnotične in prepričevalne besede, kot na primer: vi, vas, ker, predstavljajte si. Te besede preidejo v kritično presojo bralca.
  • b) Obvladujte argumente. Če želite, da si ustvarijo pozitivno mnenje o vaših izdelkih oz. storitvah, se morate zavedati in obvladovati tudi dejstva, zakaj jih ne bi kupili. Npr. Apple se dobro zaveda, da nekatere skrbi delovanje in življenjska doba baterije, zato ta dejstva še bolj podrobno opisuje pri predstavitvi izdelkov.
  • c) Navajajte in pišite o dokazih, npr. vaših dosežkih, nagradah. To vpliva na povečanje kredibilnosti.
  • d) Zavedajte in spoštujte stopnjo nakupnega procesa, v kateri se trenutno nahaja obiskovalec. Mogoče ni še pripravljen na nakup. Tem, ki še niso pripravljeni na nakup, ponudite primerjavo različnih izdelkov/storitev in jih povabite k postavljanju vprašanj.

5. LEKCIJA – VSAKO STRAN TRETIRAJTE KOT VSTOPNO STRAN

Vsaka stran naj bo kot vaš »billboard«. Dobro izpostavite ključno sporočilo in s tem poskrbite, da ga bodo obiskovalci prebrali. Poziv k akciji vključite na vsaki strani. Za obiskovalce vašega spletnega mesta je namreč pomembno ali stran ponuja, kar oni iščejo in ali lahko to informacijo hitro poiščejo.

Zavedajte se tega, da obiskovalci spletne strani najpogosteje ne pridejo na stran preko vstopne strani, ampak direktno na podstran, kar se še bolj pogosto dogaja, če je stran optimizirana za SEO.

6. LEKCIJA – FASCINIRAJTE OBISKOVALCE Z LEPIMI TEKSTI

Pomembno se je zavedati lepote jezika, ki je včasih tudi umetnost. Priporočljiva je uporaba poetičnih tehnik (rime, ponavljanja, ritem besedila ...), ki vzbudijo pozornost bralca.

7. LEKCIJA – NE GOVORITE, RAJE POKAŽITE!

Tudi če se vam vaša storitev/izdelek zdi čisto dolgočasen, ga lahko predstavite na malo manj dolgočasen način. Kako? S slikovnim gradivom, inforgrafikami, videi, slikovnimi primerjavami ...


Primer (foto: Apple.com)

Po vsem tem lahko z gotovostjo zaključimo, da priprava dobre vsebine za splet ni lahko delo in ne pomeni le izbiro pravih besed, berljivega fonta in uporabo lepih fotografij izdelka.

Pa upam, da se bomo tega maksimalno držali ;)

Članek je povzet po: Henneke Duistermaat, 7 Lessons Apple Can Teach Us About Persuasive Web Content, Kissmetrics.com (november, 2013).

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.